Стратэгіяй вызначаны асноўныя напрамкі ўдасканалення нацыянальнай сістэмы інтэлектуальнай уласнасці, мэты і задачы дзяржаўнай палітыкі ў гэтай сферы, якія прадугледжваюць пераўтварэнне інтэлектуальнай уласнасці ў дзейсны інструмент інавацыйнага і сацыяльна-культурнага развіцця Рэспублікі Беларусь.
Пры распрацоўцы дакумента ўлічваліся:
* прыярытэтныя напрамкі сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь;
* палажэнні асноўных праграмных і стратэгічных дакументаў у сферах навуковай, навукова-тэхнічнай і інавацыйнай дзейнасці;
* перадавы міжнародны вопыт у галіне аховы, абароны і кіравання інтэлектуальнай уласнасцю;
* тэндэнцыі развіцця глабальных і рэгіянальных сістэм інтэлектуальнай уласнасці.
Ключавым прыярытэтам Рэспублікі Беларусь з'яўляецца інавацыйны шлях сацыяльна-эканамічнага развіцця, які ўключае лічбавую трансфармацыю эканомікі, развіццё высокатэхналагічных вытворчасцей і паслуг, павышэнне прадукцыйнасці працы і стварэнне новых працоўных месцаў, нарошчванне экспартнага патэнцыялу.
У якасці асноўных мэт дзяржаўнай палітыкі ў сферы інтэлектуальнай уласнасці вызначаны:
- у сярэднетэрміновай перспектыве - нарошчванне патэнцыялу інтэлектуальнай уласнасці як ключавога элемента нацыянальнай інавацыйнай сістэмы, павышэнне яе ролі ў развіцці высокатэхналагічных і навукаёмістых сектараў нацыянальнай эканомікі, сацыяльна-культурнай сферы, інвестыцыйнай і экспартнай дзейнасці;
- у доўгатэрміновай перспектыве - комплексная інтэграцыя нацыянальнай сістэмы інтэлектуальнай уласнасці ў сацыяльна-эканамічную палітыку дзяржавы і павышэнне канкурэнтаздольнасці нацыянальнай эканомікі, заснаванай на ведах і інавацыях.
Стратэгіяй устаноўлена, што неабходна вырашыць у тым ліку задачы па:
* фарміраванні эфектыўнай сістэмы аховы, кіравання і абароны правоў на аб'екты інтэлектуальнай уласнасці, якая адпавядае актуальным і перспектыўным патрэбам эканомікі і грамадства, якая садзейнічае развіццю інавацыйнай дзейнасці, павышэнню канкурэнтаздольнасці айчынных тавараў (работ, паслуг);
* фарміраванні паўнацэннага рынку інтэлектуальнай уласнасці ў Рэспубліцы Беларусь, яго інтэграцыі ў еўразійскі і сусветны рынкі інтэлектуальнай уласнасці; *развіццю нацыянальнага брэндынгу на аснове выкарыстання інструментаў інтэлектуальнай уласнасці для пашырэння інвестыцыйнай і экспартнай дзейнасці;
* павышэнню ўзроўню вынаходніцкай і іншай творчай актыўнасці вучоных і іншых аўтараў вынікаў інтэлектуальнай дзейнасці;
* пашырэнню магчымасцей устаноў вышэйшай адукацыі, навуковых, прамысловых і іншых арганізацый, у тым ліку суб'ектаў малога і сярэдняга прадпрымальніцтва, па выкарыстанні рэсурсаў і пераваг інтэлектуальнай уласнасці; * павышэнню ўзроўню прававой культуры і адукаванасці ў сферы інтэлектуальнай уласнасці, распаўсюджванню новых ведаў і інфармацыі аб значнасці гэтай сферы для сацыяльна-эканамічнага развіцця рэспублікі.
Дакументам таксама вызначаны напрамкі, па якіх будзе рэалізоўвацца Стратэгія. Да іх аднесены:
1. удасканаленне заканадаўства ў сферы інтэлектуальнай уласнасці;
2. развіццё інстытуцыйнай сістэмы ў сферы інтэлектуальнай уласнасці;
3. удасканаленне механізмаў стымулявання стварэння, прававой аховы і выкарыстання аб'ектаў інтэлектуальнай уласнасці;
4. развіццё сістэмы кіравання інтэлектуальнай уласнасцю;
5. удасканаленне механізмаў процідзеяння парушэнням у сферы інтэлектуальнай уласнасці;
6. павышэнне ўзроўню прававой культуры і адукаванасці ў сферы інтэлектуальнай уласнасці.
Акрамя таго, распрацаваны план мерапрыемстваў па рэалізацыі Стратэгіі на 2021-2023 гады. У пералік, у прыватнасці, увайшлі мерапрыемствы па:
* правядзенню прававога маніторынгу актаў заканадаўства ў сферы інтэлектуальнай уласнасці;
* выпрацоўцы навукова абгрунтаваных прапаноў па сістэматызацыі (кадыфікацыі) нацыянальнага заканадаўства ў сферы інтэлектуальнай уласнасці, у тым ліку прапаноў для фарміравання праекта канцэпцыі Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб інтэлектуальнай уласнасці (у выпадку прыняцця рашэння аб яе распрацоўцы); * падрыхтоўцы прапаноў па ўдасканаленні заканадаўства ў галіне аўтарскага права і сумежных правоў, у тым ліку прававога рэгулявання дзейнасці па зборы ўзнагароджання за ўзнаўленне ў асабістых мэтах аўдыёвізуальных твораў, твораў і выкананняў, увасобленых у фанаграмах, фанаграм, а таксама за выкарыстанне фанаграм, апублікаваных у камерцыйных мэтах;
* садзейнічанні развіццю інстытута медыяцыі ў сферы інтэлектуальнай уласнасці;
* развіццю сістэмы адукацыі ў сферы інтэлектуальнай уласнасці.
Чакаецца, што рэалізацыя Стратэгіі дасць магчымасць павысіць эфектыўнасць сістэмы кіравання інтэлектуальнай уласнасцю і пераўтварыць навукова-даследчы і творчы патэнцыял краіны ў адзін з ключавых рэсурсаў эканамічнага росту.